'נאום העיזים' של השר בן גביר: "לא נאפשר שחמאס ינצח"

איתי גדסי No Comments on 'נאום העיזים' של השר בן גביר: "לא נאפשר שחמאס ינצח"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ב"נאום העיזים" במליאת הכנסת: "אם נפספס את שעת הכושר במקום לחסל את החמאס – לא תהיה לממשלה הזו זכות קיום". בן גביר תהה: "האמריקאים התחילו רשמית לנהל את ממשלת ישראל מבלי לעדכן אותה?"

איתמר בן גביר צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נשא בשעה האחרונה נאום תקיף במיוחד במליאת הכנסת, נאום אותו הגדיר 'נאום העיזים': "שמענו השבוע בתקשורת כל מיני הדלפות ותדרוכים, עם מספרים מופרזים והזויים, של מה שישראל אמורה להעניק לחמאס, לאותו ארגון נאצי, במסגרת עסקה לשחרור חטופים. זה ככל הנראה היה "עז", שתכלית של השחרור עז הזה להכשיר את הקרקע לעסקה חמורה פחות, אבל עדיין עסקה מופקרת בכל קנה מידה".

"אני רוצה לומר, מעל הבמה הזו, ובאופן חד משמעי: אדוני ראש הממשלה, מאות חללי צה"ל אינם עיזים, בני משפחות החללים אינם עיזים, אלפי הפצועים ונכי צה״ל אינם עיזים, תושבי הדרום שחיים שנים שנים רבות תחת אש אינם עיזים. אזרחי ישראל אינם עיזים, וגם אני, אדוני ראש הממשלה, אינני עז. ולכן, אני אומר כאן, מעל במה מכובדת זו, באופן המפורש ביותר: אנחנו לא נאפשר מצב שהחמאס ינצח פה. לא נאפשר עסקה שתכליתה תהיה ניצחון חמאס והנצחת הטרור. יותר מ-500 חללי צה"ל – לא נפלו לשווא".

"לא נסכים שאיום החמאס על תושבי הדרום ימשיך, לא נאפשר לשחרר מהכלא אלפים של רוצחים. עוד לא סיימנו לספור את הפיגועים של משוחררי עסקת שליט. אני אומר את הדברים, כדי שלא יהיה ספק לאף אחד, מה לא למדנו כלום מקריסת הקונספציה? לא למדנו לקח מעסקת שליט?".

"שמעתי את תגובת הבית הלבן, ש"נתניהו יכול לדבר בשם עצמו, אבל המשא ומתן מתקדם". האמריקאים התחילו רשמית לנהל את ממשלת ישראל מבלי לעדכן אותה? ולכן, אפילו את ה"הנראות" הרשמית כאילו שממשלת ישראל מקבלת את ההחלטות, אנחנו כבר מאבדים. אנחנו לא נהפוך לרפובליקת בננות, אולי זה מה שהשמאל כאן רוצה. אולי הם רוצים שהנשיא ביידן יקבע לנו".

"מי שחושב לייצר פה ערפל, ואז בתוך שלוש שעות לזמן בבהילות ישיבת קבינט ולאשר בלחץ "עסקה מוגמרת", טועה. הציבור לא יסכים, אנחנו לא נסכים. אני אומר את זה בצורה מפורשת מאוד, יש לנו חובה מוסרית להחזיר את החטופים. אבל יש לנו חובה מוסרית לא פחות, לספק ביטחון לאזרחי ישראל, חייבים לוודא שה-7 לאוקטובר הבא לא יקרה. לוודא שאפשר יהיה לקפל מהדרום את סוללות כיפת ברזל. להסיר את איום החמאס כליל, לא להשאיר אותו שולט בשטח, לא לחזק אותו באלפי מחבלים, לא להשאיר בשליטת החמאס את ציר האספקה הלוגיסטי שלו, המוכנה ציר פילדלפי".

"אנחנו כעת בשעת כושר היסטורית, אנחנו יכולים לחסל את המפלצת הנאצית הזו שצמחה לנו בחצר האחורית. מנהיגות אמיתית מסתכלת שנים קדימה, מבינה את המשמעות של המעשים שלה ולא פועלת לפי לחצים ודחפים, גם לא של ידידינו האהובים מארצות הברית. אני אומר כאן באופן המפורש ביותר: אם נפספס את שעת הכושר הזו, ובמקום לחסל אותה – נחזק אותה, לא תהיה לממשלה הזו זכות קיום. אני חוזר ואומר את זה בצורה מפורשת – עסקה מופקרת, שווה פירוקה של הממשלה. ואני מצפה ומאמין שחבריי בממשלה ושראש הממשלה, יתנגדו לעסקה מופקרת. הם הביאו עלינו כבר כל מיני עסקאות וצרות. אנחנו צריכים להביא מציאות אחרת למדינת ישראל, ואסור לנו לפספס את שעת הכושר".



0 תגובות